دوشنبه 16 بهمن 1396 - ساعت: 00:32
216
117

امسال اولین سالی بود که توی جشنواره وب و موبایل ایران ثبت نام کردم. سایتمو ثبت کردم توی گروه وب سایت‌های شخصی.
نتیجه جشنواره و ... برام مهم نیست اصلاً. ولی می‌خواستم یه بار تست کنم ببینم کلاً فرایند چطوریه.

منتظر بودم که کاندیداهایی که داورها (!!!) بررسی کردند و معرفی شدند رو ببینم. بعد این پست رو بزارم.
البته بگم رأی گیری مردمی معتبر نیست. چون هر کسی با ایمیل‌های موقت و سایر انواع ایمیل‌ها میتونه رأی بده. حتی روزهای اول با یه دونه جیمیل میتونستیم بارها و بارها به سایت خودمون رأی بدیم. ولی بعد از اینکه بهشون ایمیل دادم، این مورد رو درست کردند. ولی باز هم با ایمیل‌های موقت و ... میشه هر تعداد که بخوایم به سایت خودمون رأی بدیم. همین کاری که با ایمیل‌های موقت میتونیم به سایت خودمون رأی بدیم رو من تبدیل کردم به یک قطعه کد کوچیک که من هم زحمتی نداشته باشم. خودش به هر تعداد که بخوام به سایت من رأی میده. فیلم این قطعه کد رو هم ضبط کردم به همراه اِشکال دیگه که ادامه پست میتونید مشاهده کنید.

روز اول که دیدم این مشکل توی جشنواره هست، بهشون پیام دادم. گفتم می‌خوام با تقلب (یعنی همون ایمیل‌های موقت) به سایت خودم رأی بدم؟ اشکالی نداره؟ ازشون خواستم اجازه بگیرم :-D (البته خب به شوخی بهشون گفتم و هدف این بود که بدونن سایتشون مشکل داره. بی‌تربیت‌ها جواب ندادن. ولی فردا صبحش دیدم که اون مشکل رو درست کردن و یکی دو تا مرحله هم بهش اضافه کردن که نشه دورش زد. ولی خب فرقی نکرد)


انتخاب سایت‌های کاندیدا

به قول خودشون، سایت از همه نظر بررسی میشه. اینطور که گفتن، در زمینه برنامه نویسی، محتوا، طراحی، تجربه کاربری و ... بصورت کامل بررسی میشه.
ولی به جان خودم، از نظر من، هیچ کدومش رو بررسی نکردن :-D

من توی گروهی که سایت خودم توش بود نظر میدم. این نظر و برداشت شخصی منه و نمیگم که حتماً درسته.
اول که اومدن سایت شخصی رضا یزدانی و پژمان بازغی رو گذاشتن. این دو تا برای اینه که بگن مثلاً افراد معروف سایتشون رو اینجا ثبت کردن و به عنوان سایت برتر معرفی شدند :-) خب این دو تا لازمه برای اعتبار جشنوارشون :-)

البته اول همینجا بگم که به شخص کاری ندارم و اگر نظری میدم فقط برای انتقاد از جشنواره هست. امیدوارم که ناراحت نشید.

خب. سایت آقای مرتضی پیری به آدرس mrpiri.ir.
الان این سایت رو نگاه کنید. برتری این سایت نسبت به سایت من چیه واقعاً؟ توی کدوم بخش برتره؟ (نمیگم سایت من خیلی خوبه‌هااا. دارم مقایسه می‌کنم)
برنامه نویسیه؟ خب این که یه سایت وردپرس هست با قالب آماده.
محتوا؟ کدوم محتوا دقیقا؟
طراحی؟ خب اینم که قالب آماده هست اگر اشتباه نکنم. (البته خب ایشون مواردی رو هم بهش اضافه کردن و بهتر شده)

بازم میگم. آقای پیری عزیز. سایت شما خیلی خوبه. من فقط دارم جشنواره رو نقد میکنم. چون گفتن که مثلاً همه موارد بررسی میشه؛ دارم موارد رو ذکر میکنم و نقد میکنم. امیدوارم که ناراحت نشی و اگر ناراحت شدی من معذرت میخوام.

خب سایت بعدی. سایت رضا یزدانی هست. :-) جان من سایته رو نگاه کنید. دیگه خودتون تصمیم بگیرید :-) (rezayazdani.ir)

سایت بعدی، سایت پژمان بازغی هست. اینم که یه سایت ساده هست با طراحی ساده و ... :-)
این دو تا رو به همون دلیلی که گفتم انتخاب کردن :-)

وب سایت بعدی، سایت آقای محمد حسین فردوسیان هست. البته سایت جالبی هست. خودم خوشم اومده از سایتشون. ولی خب آیا تمامی موارد بررسی شدن؟

آخرین سایت هم سایت گروه موسیقی بنفش هست. خب این که کلاً جاش اشتباه هست. اینجا باید سایت شخصی قرار میگرفت. نه سایت یه گروه یا یه شرکت و ... . اصلاً پذیرفتن این سایت در بخش سایت شخصی اشتباه بوده. چه برسه به بررسی اون موارد.
اینم یه سایت وردپرسی هست. دیگه کاری به محتوا و ... هم ندارم.

خب این از بحث داوری که اینطور بود.
البته طبق گفته خودشون، خود شرکت کننده‌های جشنواره داوری کردن و امتیاز دادن. ولی بعدش داورهای اصلی هم بررسی کردن سایت‌های برتر از نظر داوری مردمی رو.
آیا واقعاً شرکت کننده‌ها سایت رو چک کردن یا همینطور شانسی رأی دادن؟
من به عنوان یه شرکت کننده. هر سایت شخصی که برای من میومد، بهش امتیاز منفی میدادم. هیچ چیزی رو هم چک نمیکردم :-) فقط برای اینکه امتیازشون از سایت من بیشتر نشه.
سایت‌های دیگه‌ای که نشون داده میشدن بهم، فقط عنوانش رو میخوندم، عکس پیش نمایش رو میدیدم. اگر به نظرم جالب بود، بهش امتیاز مثبت میدادم. در غیر اینصورت منفی. چون اصلاً وقت نداشتم که برم اینا رو چک کنم.
خب. این فرایند داوری به نظر من اصلاً معتبر نیست. چون اصلاً کسی وقت نمیکنه که همه سایت‌ها رو باز کنه و بررسی کنه.
به نظرم باید روش دیگه‌ای انتخاب کنن برای داوری.


امتیاز سایت‌ها

توی این جشنواره، سایت‌ها رو توسط یه سایت دیگه هم بررسی کردن (خودکار) و امتیاز دادن.
اونم توسط سایت sitecheckup.ws. این سایت، خودش هنوز کامل نیست و اشکالات زیاد داره. به نظر من امتیاز دهی این سایت نباید ملاک قرار بگیره. وگرنه سایت من رو اگر توسط ابزار معتبر جهانی مثل https://tools.pingdom.com بررسی کنیم، Grade A گرفته. (96 از 100)
حتی اون 4 درصد هم به خاطر اسکریپت‌های خود گوگل هست. (یه ریزه‌کاری‌هایی هم داره که اگر وقت کنم اوکیش کنم، امتیازم بهتر میشه)
ولی خب سایت sitecheckup.ws امتیاز کمتری داده که حتی بعضی از ایرادهایی که گرفته صحیح نیست و به اشتباه امتیاز کم داده شده.
این سایت، خودش هنوز جا داره که پیشرفت کنه تا برای امتیازدهی ازش استفاده کرد.


پیشنهاد

به نظرم جشنواره باید برتری سایت‌هایی که انتخاب کرده (کاندیدا شدن) رو نسبت به بقیه سایت‌ها بگه تا بقیه فکر نکنن که پارتی بازی شده و الکیه و ... .


امنیت سایت جشنواره

تقلب در رأی دادن

حالا میرسیم به بخش مربوط به امنیت این سایته. یعنی سایت جشنواره وب و موبایل ایران.
خب جشنواره‌ای که ادعا میکنه داوری و ... توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام شده، آیا سامانه خودش باید اینقدر اشکالات داشته باشه؟
مثلاً من یه تکه کد نوشتم که خود به خود میره به سایت من رأی میده. :-D
تا الان که این پست رو نوشتم، بالای 12000 هزار تا رأی به سایت من داده شده. (اتوماتیک)

توی صفحه اصلی سایت جشنواره نوشته که تعداد آرا مردمی، 149944 تا هست. (تا الان که این پست رو مینویسم)
این آمار رو باور نکنید :-) چون 12 هزارتاش من هستم :-D
احتمالاً برنامه نویس‌هایی شبیه من هم هستن که اونا هم این با همین روش من، رأی خودکار برای خودشون فرستادن.
در اصل هر طوری حساب کنیم، الان سایت شخصی من به عنوان سایت برتر به انتخاب مردم باید معرفی بشه :-D کاری که من دارم انجام میدم، هک کردن نیست. فقط کاری که مردم باید انجام میدادن رو خودش داره انجام میده و خودکار. (توی فیلم می‌تونید ببینید)
البته الان تنظیم کردم صبح 30 تا و شب هم 30 تا رأی به سایتم بده. وگرنه محدودیتی نداره. میتونم تنظیم کنم هر تعداد که خواستم بهم رأی بده :-)
خب این از رأی گیری که با این روش میشه به خودمون رأی بدیم.


دور زدن محدودیت‌ها

خب بخش بعدی، تکمیل بودن اطلاعات پروفایل.
این قسمت رو هم بعد از اینکه جشنواره شروع شد، دیگه غیرفعال کردن که کسی نتونه اطلاعاتشو تغییر بده و مثلاً توی داوری و انتخاب مردم تأثیر داره. چون هرچی پروفایل تکمیل‌تر باشه، گفتن که بهتره.
ولی کارشون خیلی خیلی خیلی ضعیف هست. با یه دستکاری خیلی کوچیک (در بخش HTML و یا اینکه اصلاً آدرس صفحه ویرایش رو تو مرورگر بزنیم)، میشه هر زمان که دوست داشتیم، ویرایش رو انجام بدیم. مثلاً من خودم بعد که این مورد غیرفعال شد رفتم اطلاعاتم رو تکمیل کردم. (توی ویدئو می‌تونید ببینید)
پس اینطوری هم عدالت برقرار نشده. چون من و امثال من هر زمان که دوست داشته باشه، می‌تونه اطلاعاتشو ویرایش و تکمیل کنه. ولی بقیه نمی‌تونن.
البته جدیداً جلوی این کار رو گرفتن. ولی خب باز هم این کار قابل انجام هست. (با همون استفاده از آدرس صفحه ویرایش توی مرورگر)


نظر من در مورد جشنواره

من این برداشت رو از جشنواره کردم و نظرمو میگم. شاید هم درست نباشه.
خب. چند هزار سایت و اپلیکیشن و ... توی این جشنواره ثبت نام کردن. بعد مثلاً میخوان یه جایزه بدن. البته خب در اصل لوح یادبود بدن :-D

خب تا اینجا مشکلی نیست. ولی خب هزینه بلیط اختتامیه رو گذاشتن 200 هزار، 300 هزار و 600 هزارتومن. که چی بشه؟ این هزینه دقیقاً برای چیه و چرا این مبلغ؟ طبق چه محاسباتی به این مبلغ رسیدن؟
خب این هزینه رو از مردم میگیرن بعد چی میشه؟ هیچی. خودشون سخنرانان خودشون رو میارن که براشون صحبت کنن. مثلاً سایت‌های دیجی کالا، اسنپ، نت برگ و ... که احتمالاً از اون‌ها هم پول گرفتن که بیان سخنرانی کنن و خودشون رو معرفی کنن و تبلیغ خودشون بشه :-)
از نظر من این جشنواره و فرایندش و ... اصلاً درست نیست و عدالت رعایت نشده. وگرنه 21620 سایت و اپلیکیشن موبایل رو چطوری تونستن کامل چک کنن؟:-D اونم توی 2 روز. اصلاً فرض کنیم 17248 وب سایت نیست و فقط همون 3272 اپلیکیشن موبایل هست. بازم نمیشه همه اینا رو بررسی کرد. همون نصبش هم امکان پذیر نیست. چه برسه به بررسیش :-D
آیا داورانی که رأی دادن اصلاً این اپلیکیشن‌ها رو نصب کردن؟ اصلاً دیدنش؟

این‌ها باید توسط جشنواره شفاف سازی بشه.
من چند بار هم پیام و ایمیل هم دادم به سایت جشنواره. ولی خب جوابی ندادند. دیگه گفتم پست بزارم. :-)

سوالات برخی کاربران

  • کاربرانی هستند که به من ایمیل زدند که با اینکه سایتشون رو توی جشنواره ثبت نکردن، ولی بدون اطلاع خودشون توی جشنواره شرکت داده شده!!! چطور این کار انجام میشه؟!
  • بعضی‌ها که سایتشون باید با نام کاربری و رمز عبور وارد میشده برای تست و بررسی، این ادعا رو دارن که هیچ کسی با اون نام کاربری و رمز عبوری که داده شده، سایتشون رو چک نکرده. یعنی اصلاً داوری روی سایتش هم انجام نشده!


سخن پایانی

خب همون طور که گفتم، هدف فقط بررسی این جشنواره بود. وگرنه جذابیتی نداشت برای من. مدارکش هم موجوده. این پستی هست که بعد از اینکه سایتمو ثبت کردم، توی گروه برای دوستان فرستادم. تاریخش هم هست :-)

پیام جشنواره وب و موبایل

نکته مهم:

دوستان عزیز که این پست رو مطالعه کردید:
دبیر جشنواره، آقای الفت نسب 3 روز قبل از اختتامیه، با من تماس گرفتند و قرار شد به تمامی سوالات جواب داده شود. البته هنوز جوابی ندادند. انشاالله جواب ایشون رو برای تک تک سوالات قرار میدم که جواب همه سوالاتمون داده بشه. پس تا جواب ایشون، قضاوتی نمیکنیم. من فقط نظر خودمو میگم. هر زمان که جواب دادند، جواب‌ها در همین پست اضافه خواهند شد.
البته لازم به ذکره که بعد از گذشت 24 ساعت جوابی ندادند و پیگیری که کردم، تهدید کردند که اگر پست رو بالا بیاری، ازت شکایت می‌کنیم.
دوستان عزیز
برای اینکه با جشنواره و فرایندش بیشتر آشنا بشید، پیشنهاد میکنم حتماً کامنت‌های دوستان رو مطالعه کنید. مواردی ذکر شده که واقعاً جای تأمل داره.
با پیشنهاد دوستانی که پیام داده بودند به من، قرار شد کانال تلگرامی رو برای بخش بلاگ سایتم ایجاد کنم تا هر کسی خواست عضو بشه و مواردی که در مورد جشنواره و اعتراضاتمون داریم رو در کانال ارسال کنم تا سریعتر مطلع شوند. دوستانی که تمایل دارند، می‌تونن توی کانال عضو شوند.
این کانال رو همین الان ایجاد کردم و احتمالاً اگر زودتر ساخته بودم بهتر بود. چون دوستانی که پست رو مطالعه کردند میتونستند عضو کانال بشن و از اخبار جدیدی که در مورد جشنواره خواهیم گفت، مطلع میشدند.
آدرس کانال تلگرام: (تاریخ ایجاد: 03/12/1396)
نظرات دیگران (216)
جشنواره بنیاد ملی بازی هم الکی و رابطه ایه - بنیاد بازی یک مرکز خصوصی که از دولت بودجه - شهرت - اعتبار - رسمیت میگیره و هرکار میخاد میکنه - افراد خودش استودیو بازی سازی دارند و مافیا ساختن ...
جشنواره و سیستم اونها بدتره فقط اگر ببینن جائی دیگه قدرت قراره از دستشون بگیره باهاش میجنگن - نظیر جشنواره وب یا امثالهم که همشون مثل همن ...
قدوسی
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 11:31
پاسخ
سلام
امسال یک حرکت جدید کردند و جایزه 50 و 100 میلیونی دادند به استارت آپ ها
من با دوستان کشمون ارتباط دارم که جایزه 50 میلیونی رو برنده شدند

بعد از اهدای ماکت چک و انجام تبلیغات و عکس

بهشون گفتن پول رو سال 97 و بصورت اقساط بهشون میدن

یعنی همش . . . . . . .
احسان
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 08:08
پاسخ
سلام
لطفا در هر رسانه و شبکه ای که میتونید منتشر کنید.
مهراد
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 01:23
پاسخ
سلام
منم باهات موافقم، به نظرم کلا جشنواره بی در و پیکریه که روی هیچ اصولی پایبند نیست،
من دو سال پیش برای اولین و آخرین بار یکی از سایت هایی که زده بودم رو تو جشنواره شرکت دادم، البته باید بگم سایتم برنده تندیس شد، نمیدونم شایدم از خوش شانسی من بوده،
ولی همون سال توی سایت های شخصی سایت رضا عطاران که طراحش از آشنایانم بود برای دومین سال پیاپی برنده شد، سایتی که ورد پرس بود و طراحیش خیلی ضعیف،
من همون سال متوجه شدم هیچ قاعده و قانونی تو انتخاب این جشنواره وجود نداره، به همین خاطر دیگه شرکت نکردم :)

از طرز بیانت خوشم اومد
نعیمه
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 01:09
پاسخ
چشم و‌ گوش من به این جریان باز شد‌. ایران به تحلیل گرهای بزرگی مثل شما احتیاج داره. مرسی که دست اینها رو رو کردی. اینها ۱۰ ساله هستن. امسال دیگه رفتنین. من چند سال هست که این رو میگم. همه میگن که اینها رفتنی هستن. ایشالا ریشه شون برداشته بشه تا مردم یک نفس راحت بکشن.
ممنون از شما بازهم
وحید خزایی منش
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 01:03
پاسخ
سلام، ممنون از پست جالبت امین بهرامی عزیز،
من کاملا باهات موافقم و منم تصمیم دارم نظر خودم رو با شما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارم

من حدود 4 سال هست که با 4 سایت مختلفم کاندید میشم اما برنده نه.. و از همون اولین بار متوجه باند بازی شدم اما به دلیل استفاده از پنل ها برای کسب تجربه و همچنین همون نیمچه بازدید و بک لینکی که محسوب میشه همیشه شرکت کردم.. اما امسال واقعا به سطوح اومدم!

از آخر به اول بیایم،

دو روز جشنواره.. فقط روز اول رو رفتم.. چون واقعا افتضاح بود، سخنرانانی که معرفی کرده بودن اصلا نصف شون نیومدن... مثل رضا اربابیان (مدیر عامل شیپور) و.. یا مدیر عامل دیجی کالا (که صبح روز اول تو حیاط رویت شد و دیگه نیومد) و فقط تبلیغ الکی کردن که همه شرکت کنن، بعد خیلی ضعیف اول برنامه هدایا رو دادن.. جالبه از 10 جایزه فقط 2-3 نفر اومدن بالا بقیه نیومده بودن.. و خب با کمال تاسف ضایع شدن.. بعد از اون هم رفتن به قضیه کارزار چسبیدن.. واقعا مسخره بود و معلوم بود که همه با پارتی بازی اومدن بالا، چرا؟ خب کارزار از طرف آواتک هست، شتاب دهنده ای که کاملا به بنیان گذاران این جشنواره مثل آقای شلیله متصل هستن! و شایان شلیه به ظاهر منتور این شتابدهنده هست.. و اما موسس آواتک کیه؟ محسن ملایری، و ایشون هم یکی از بانی های جشنواره وب بود که تقریبا از دوره قبل حذف شد (یا خودش دیگه نیومد!) ولی همچنان دوستی آواتک و جشنواره وب ادامه داره و 99% جوایزی که داده میشه.. + تندیس ها به سایت هایی هستن که زیر مجموعه ی آواتک هستن که این قضیه به کارزار هم مرتبط میشه، سایت کشمون و بیدینگ که دو برنده ی کارزار بودن کاملا با روسا آشنایی داشتن و مشخص بود که این هزینه برای شتابدهی بوده و از قبل هماهنگ شده بود.. حالا چرا؟ دو روز بعد، روز شنبه، تو هفته نامه شنبه مگ، متعلق به آقای هاشمی، عکس پدر بزرگ اون آقای کشمون روی صفحه اول این روزنامه بود و بدیهیه که از قبل مشخص بود که این عکسا گرفته شده برای روی جلد روزنامه و مشخصه بوده که ایشون برنده هستن. بگذریم. خلاصه برنده های روز اول اعلام شدن و با کمال تعجب! دوباره سایت های سرشناسی مثل دیجی کالا.. لست سکند و ... که معروف هستن جایزه گرفتن یا کسانی که در شتابدهنده آواتک هستن.. مثل سایت نواک و... که این سایت جز سایت های شتابدهیی شده ی آواتک هست و برای 2 سال پشت هم داره کاندید میشه و این در صورتیه که طراحی سایت اصلا تغییری نکرده و جالب تر اینه که نواک اپلیکیشن هست و سایتش اصلا چیزی نداره.. نه محتوی و نه... اما سایت های بهتری هم مثل نوا که واقعا ظاهر بصری عالی داره و لایق برنده شدن بود. خلاصه این ثابت کرد که جشنواره کلا باند بازیه..

از طرف دیگه سخنران نسبت به سال گذشته هیچ حرفی برای گفتن نداشتن و فقط خودشون رو معرفی میکردن.. در مقایسه با دوره قبل که مدیران دیجی کالا تخفیفان نت برگ اسنپ الوپیک واقعا انتقال تجربه میکردن. از آمار حضور مردم هم حساب کنید.. امسال واقعا کچل بود.. هیچ کسی تو سالن نبود و اکثرا برای دریافت جایزه نیومده بودن.. باز حالا دوره های قبل با هزینه اندک میشد اومد امسال حتی کاندیدا هم باید پول میدادن! آخه این یعنی چی؟ مثه اینه که تو جشنواره فجر بیان از حاتمی کیا پول بگیرن! مسخرس. خلاصه ما با کد تخفیف 70 هزار تومن دادیم که واقعا اشتباه کردیم! که فکر کنم فقط برای یه پرس غذا صرف شد و بقیه فقط وقت تلف کنی بود. زمان بندی و تایمینگ و پذیرایی جشنواره بد نبود اما واقعا پارتی بازی و باند بازی شون ناحقیه .. چرا باید سایت های نوپا که نیاز به حمایت و روحیه دارن و کسانی که لایق برنده شدن هست رو صندلی ها بشینن و افسوس بخورن و دوباره یه مشت سایت های تکراری برنده شن. بگذریم.

با روند داوری هم کاملا مخالفم و موافق با حرف های امین بهرامی
پر از باگ، پر از تقلب، پر از سوتی. یادمه یکی از باگ های جشنواره رو هم من ایمیل زدم برای دوره قبل.. اما یه تشکر هم نکردن و فرداش ایراد رو برطرف کردن.

اینکه مردم رای بدن کاملا نا عادلانه س! یعنی چی؟
امسال تو میتونستی به سایت خودت رای مثبت بدی و به رقیبت رای منفی!
یه if و else که بتونه سایت و هم گروهی های خودتو از سیستم داوری بیرون بکشه واقعا کار سختیه؟

این جشنواره هم .. یه سفره ای پهنه نشستن پاش میخورن حالا یه سری ها هم تبلیغ میکنن
یه سری جوون که اکثرا هم از شهرستان بودن .. برنامه نویس های نا امید که بلکه یه جایزه بگیرن که کسب و کارشون راه بیوفته.. واقعا اگر خدا جای حق نشسته باشه باید حق این جوونارو از اینا بگیره که انقدر نامردی کردن.

سایت ما هم ایده ی نابی داشت هم تکراری نبود.. قالب هم تغییر دادیم امسال اما بازم یه سایت تکراری برنده شد. که از سایت های آواتک بود. شرم آوره
برای آقای شلیله، الفت نسب، هاشمی، احرام پوش، ملایری و... متاسفم

ممنون بازم امین عزیز
نگران شکایت هم نباش هیچ کاری نمیتونن بکنن..
انتقاد تمیز و مودبانه ای داشتی
موفق باشی
کامران اسحاقی
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 23:56
پاسخ
ستوه
علی
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 10:24
در پاسخ به #220
پاسخ
دوست عزیز، من فقط به یک قسمت از کامنت شما ایراد میگیرم :دی

در مورد نواک، نواک به آواتک هیچ ربطی نداره، از دانشگاه شریف کارش رو شروع کرده و با دیموند دوست و همکار هستش، توی جشنواره هم صرفا به عنوان یه رویداد در فضایIT کشور، حضور داشته. بنابراین این جمله کاملا اشتباه شما، روی صحت و اعتبار تمام متن شما تاثیر بدی میزاره.
موفق باشید.
سعید
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 11:14
در پاسخ به #220
پاسخ
سلام دوست گرامی.
فرصت نکردم نقد شما را کامل بخوانم، اما تشکر از وقتی که صرف کردید.
کاش پیش از آنکه به نقد بپردازید، اطلاعات خود را کامل میکردید، دست کم در یک پاراگرافی که از استارتاپ ما، نواک، صحبت کردید، حجم زیادی اطلاعات غلط ( که امیدواریم سهوا صورت گرفته باشد) دیده میشود.

1- نواک در آواتک نیست.
2- نواک صرفا سایت نیست. هم اپلیکیشن اندروید و آیفون و هم وب اپ هستش. شما حتی قبل از شروع نقد خود، یک دقیقه زمان برای ورود و لاگین در این سایت صرف نکردید. سایت نواک تمامی ساز و کاری که در اپلیکیشن ارائه میدهد را در سایت خود نیز ارائه میدهد.
3- به روز رسانی های واضحی در وب اپ شکل گرفته، امکانات بیشتر، دسترسی های بیشتر. حتی در صفحه لندینگ که شما آن را تکراری خواندید هم مواردی تغییر کرده.

اصلاح بفرمایید و از نشر اطلاعات ناقص خودداری بفرمایید.
علیرضا جعفری
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - ساعت: 11:29
در پاسخ به #220
پاسخ
سلام
ببخشید که نمی تونم اسمم رو بگم. می دونم همین باعث می شه که نشه روی این نظرم حسابی باز کرد. ولی عین حقیقت رو می گم چون خودم حقیقت رو تا حدی می تونم راستی آزمایی کنم. امیدوارم باور کنید و اگر در مورد این جشنواره فکر و خیالی کردید بیشتر بشناسیدش و معیارتون برای سال های بعد عوض کنید یا توقعتون رو بیارید پایین ...

من از سال ۸۵ شایان رو می شناسم. اون هم من رو می شناسه... اون سال هایی که اوایل جشنواره بود و خاورزمین خیلی پر رنگ تر بود. در جریان تمامی موارد راه اندازی جشنواره بودم.
ماجرای جشنواره قرار بود مردمی باشه از اول. حتی الان یکی از دامین های خوبی که گرفته بودیم به نام منه هنوز ...
نظر من هم همیشه همین بود که باید مردم تصمیم بگیرن و شایان فقط باید کار مدیریت این سیستم و بالا نگه داشتن امنیت آرا رو انجام بده !‌ این رو بارها در سال های مختلف به گوشش رسوندم که اینطوری جلو نَری موندگار نمیشه محصولت ولی تو خودت میری بالا ...

ولی به دلایلی، جشنواره اون سمتی نرفت که به رای مردم (حق) پیش بره
طی سال ها مدل های مختلفی داوری شد و همین سعی و خطا هم خوب برای اینکه بفهمه آخرش مردم باید رای بدن ولی
حتی سال هایی که جای داورها قرار شد مردم رای بدن ( سال ۹۲ اینا بود فکر کنم ) باز هم به حق پیش نرفت ...
حتی وقتی هم آرا مردمی جدی تر راه افتاد باز هم درست پیش نمیره... همونطور که از تمامی کامنت ها میشه ( ناحق ) بودن آرای مردمی هم فهمید...

ما کلن تو مملکتمون چوب این رو زیاد می خوریم که مجبوریم بین یه چیزای انتخاب شده، انتخاب کنیم...
من نمیدونم سایت نویسنده ی این مطلب کدومه ولی امسل من سایت هایی در لیست کاندید ها دیدم که واقعن ارزش یه دور چرخیدن رو هم نداشتن. و به یقین سابت های بهتری بودن که حقشون بود تو لیست باشن ودر مقام مقایسه نبودن اصلن ...

من مشاور استراتژی راهبردی محصول چندین پروژه زیر ۱۰۰ الکسای ایران هستم و ۱۵ سال فقط طراح و مدیر محصول بودم و هیچوقت نذاشتم هیچ کدوم از پروژه هایی که باهاشون کار می کنم سایتشون رو بفرستن جشنواره چون تقریبن همه ی بچه های جلوی پرده و پشت پرده رو می شناسم و می دونم که

علاوه بر اینکه این جشنواره معتبر نیست، رویداد درستی برای سنجیدن محصولتون هم نیست...

من سال ۲۰۰۹ یکی از سایت هام -به لحاظ ذوق و پشت کاری که اولش که تو کار داشتم- کاندید CSSAWARD شد. نه کسی فهمید نه عامل پیشرفتم شد نه گذاشتم جلوم نگاش کردم ...

معیار و ملاکتون رو عوض کنید. ملاکتون باید فرم نظر سنجی تو سایتتون باشه و تجربه ی کاربر از سایت.
هممون داریم برای خودمون ( مردم ) محصول می سازیم
طراحی و اجرای محصولات همونطور که هزار بار شنیدید باید کاربر محور باشه. نه جشنواره محور !
کافیه با مردم بیشتر تعامل کنیم تا بفهمیم که محصولمون رو دوست دارن یا نه
هیچی جز این مهم نیست.

اعتماد به نفسمون رو از عشق کردنِ مردم با خدمات و محصولمون بگیریم، تا از تعریف آقای وزیرش ...
بیخیال هر چی جشنواره ست...
اسمم رو نمی تونم بگم ...
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 23:51
پاسخ
سلام دوستان . پیشنهاد می کنم خودتون رو خسته نکنید . چندین ساله این مشکلات هست هر سالم بدتر میشه . من دوره 4 برنده شدم اون زمان خیلی بهتر از حالا بود . حداقل معیارها مشخص بود ولی الان خودشونم نمی دونن چ خبره. سایت های یکی از داوران رو دیدم که برگزیده شده !
نقد هم نوشتیم ولی بدتر شده.

http://fotolia.ir/5557-نقد-بررسی-جشنواره-وب-ایران/

کلا خودتونو خسته نکنین همینه . اسمش شخصیه اندازه دولتی ها جوابگو نیستن. فقط شوآف والا هیچی بارشون نیست
Ali Zamani
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 23:10
پاسخ
سه سال پیش ثبت نام کردم
در مبحث کراودفاندینگ که موضوع جدیدی محسوب میشد ولی خب عزیزی که از طریق شتابدهنده که نمی‌خوام اسم ببرم معرفی شده بود اومد بالا .
ایده ما کپی برداری نبود و تغییرات ی داشت که جدیدا در کیک استارتر شاهدش هستیم .
در کل جشنواره وب محلی است جهت تبلیغات و بس .
باند و باند بازی هست ولی در عرصه وب که ادعامون میشه دنیای آزاده با هیچ منطقی جور در نمیاد.
از فردا یه سری وب مستر جمع می کنم میزنم فستیوال وب و دوستان پول خرج کن خودمو برنده اعلام می کنم .
۱۵ میلیون تومان هزینه جا ۲ میلیون تهیه پلاکارد و تبلیغات گوگل ادوردز با۱۰۰۰ دلار . کاری داره دوست من.؟
وب مستر
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 21:18
پاسخ
جشنواره وب؟ کراودفاندینگ؟ 3 سال پیش؟
محی
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 23:59
در پاسخ به #217
پاسخ
دمت گرم! خیلی دوست داشتم این پست رو من مینوشتم ولی قسمت شد امشب تو ایمیلم پیداش کنم!
جشنواره پارتی بازی هست و ما، اندر این دایره سرگردانیم!!!!!!
محمد غلامی
سه شنبه 1 اسفند 1396 - ساعت: 21:12
پاسخ
تو هم اگر حرفی داری بزن
ایمیلت منتشر نمیشه، فقط برای داشتن اطلاعات بیشتره
پاسخ به
#
#